WA ZAKKIR FA INNAZIKKRO TANFAUL MU`MININ

"Aku adalah anak-anak panah Islam. Campakkanlah aku ke mana sahaja, aku tetap berjuang demi Islam." -Saad bin Abi Waqqas-
Tuesday, March 2, 2010

PERGINYA 24!!SANAH HELWA DUHAI DIRIKU 3/3/2010

Posted in by DaNiEL HAiKaL | Edit












Syukur padamu ya ALLAH..

Alhamdulillah, hari ini 3MAC 2010 masih Allah kurniakan kudrat dan nafas buatku menyelusuri hari2..Tiadalah kehidupan untukku tanpa izinMu..
Tiadalah aku tanpa ABAH dan UMI yang melahirkanku..

Perginya 24 dengan redha..datangnya 25 penuh keraian..bukan tandanya tua.tapi itulah tanda pergerakkan suatu nombor yang bergear USIA.
TanpaMU tak mungkin aku dapat teruskan hidup,menghirup OKSIGEN MU Ya ALLAH..

24 yang tak muncul lagi,
adakah aku telah menjadi Anak,Abang,Adik,Cucu, yang menggembirakan hati..


24 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Saudara dan Pemimpin yang diingati..

24yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Toolib yang amanah lagi mentaati cikgu..Pensyarah??

24 oh 24 suatu nombor bertuah..
adakah sudah aku menjadi Tulang belakang..pembimbing kepada Si dia yang ku sayangi..??adakah aku berjaya bimbingnya??

24 ku,
adakah aku telah menjadi Sahabat yang sejati...adakah aku faham tentang apa y aku pelajari sebelum??

24 yang telah berlalu pergi,
adakah Ibadahku semakin diperbaiki... adakah Imanku sentiasa diperbaharui..adakah PAHALA ku bertambah DOSA ku??wal i`ya zubillah

24 dan 25 ...
adakah sudah aku mampu menjadi seorang Daie...daie kepada AGAMA MU??
adakah telah aku menjadi hamba yang Engkau kasihi...

1 to 24 telah pergi tetapi 25 yang datang dengan jempuan penuh keraian..
Adakah telah layak untuk Syurgawi Mu Ya Rabbi..........
Tidak pula aku daya ke NERAKA MU??
Nauzubillah

1 commentsPERGINYA 24!!SANAH HELWA DUHAI DIRIKU 3/3/2010


  1. Unknown says:

    SANAH HILWAH YA AKH...xpo lah terlambat skit deh..hehehe..

    barakallahufik..=)

    April 5, 2010 at 4:21 AM

Leave a Comment