WA ZAKKIR FA INNAZIKKRO TANFAUL MU`MININ

"Aku adalah anak-anak panah Islam. Campakkanlah aku ke mana sahaja, aku tetap berjuang demi Islam." -Saad bin Abi Waqqas-
Friday, February 26, 2010

12 Rabiul Awwal A.K.A MAULID AR-RASUL

Posted in by DaNiEL HAiKaL | Edit
Apakah erti kedatangan 12 Rabiul Awwal dalam hidup kalian??Apakah istilah MAULIDURRASUL itu sendiri mula menjadi suatu istilah sensitif??satu istilah politik??dan mungkin akan dijadikan agenda pihak2 tertentu dalam menjatuhkan insan lain??Allahu a`lam.

Saya cuba meluangkan masa lepas isyak ini untuk cuba menulis serba sedikit tentang sambutan MAULIDURRASUL 1431H yang pada hakikatnya sangat kontroversi pada tahun ini.Ketika perarakan tiba-tiba menjadi isu yang dipolitik dan disensasikan, ia secara tidak langsung mendesak ramai bertanya, bagaimanakah sebenarnya maksud Maulid Rasul?
Mana yang benar mana yang salah??tak berani saya nak zahirkan,kerana bukan lah saya insan y sesuai untuk berbiara soal ini,silap langkah saya dituduh bagi ajaran sesat..hihi.Pada am nya perkara sebegini tidak perlu dipolitikkan.Bak kata Menteri Besar Kelantan sambutan Maulidurrasul tiada Fadhilatnya..ya itu satu kebenaran.Tapi bagi negeri yang ingin menyambutnya dialu2kan..bendanya mudah..tak gitu.yang penting hayati perjuangan Our Beloved Prophet MUHAMMAD SAW.Pasang niat y betul semasa perarakan.Niatkan ia LILLAHI TA`ALA maka ia dikira suatu IBADAH.

0 Comments


Leave a Comment