WA ZAKKIR FA INNAZIKKRO TANFAUL MU`MININ

"Aku adalah anak-anak panah Islam. Campakkanlah aku ke mana sahaja, aku tetap berjuang demi Islam." -Saad bin Abi Waqqas-
Monday, December 21, 2009

SiNGAPORE ("_")

Posted in by DaNiEL HAiKaL | Edit






Assalamualaikum!!
syok nya pegi s`pore..sempat juga merasa keindahan bumi spore..
bnyk pengalaman manis n pahit semasa mghadiri conference di sana..
ssh amat nk cari makanan halal...kalo ada pun cop halal..tp y masak n serve nya sume
cina..tp alhamdululillah ada satu tempat kat Stesen MRT Seime..ada satu kedai nasi campur Padang..dapat jg merasa nasi setelah 2 hari xjumpat tempat makan nasi(y halal)..
kat spore ni best nya,
bandar nya bersih..landkap teratur..
y best kat sana budaya nya ada sedikit beza dgn msia..
rakyat s`pore ringan mulut nk ucap "THANK YOU"...even kita y ptt ckp TQ..tapi
mereka dulu y melontar nya terlebih dahulu..
kat sana motor2 kereta2 besar2 n high class..
tapi rasanya sepnjg saya kat sana xpernah nmpk lg mat rempit y berlegar2 di jalan raya..
apa y boleh saya kata kata kan..mereka ada tatasusila di atas jalan n tatasusila dlm berkata2..tabik spring...

1 commentsSiNGAPORE ("_")


  1. yongMUSIRRAH says:

    cpat sgt anda melontar pujian.. haha,memg danial.. ak yg patut saspect ko pasai ko slalu pk positif pasai org..

    December 28, 2009 at 9:53 PM

Leave a Comment